011 / 2683 390, 2682 486, 064 / 8505 285

4 Važna trenda koje bi svaki digitani preduzetnik trebao da zna

[:sr]

4 Važna trenda koje bi svaki digitalni preduzetnik trebao da zna

Budimo iskreni: novoosnovane tehnološke kompanije su zvezde današnjice.

Nekada su mladima bili uzori Džim Morison ili Džon Lenon, dok su idoli današnjih klinaca Mark Zukerberg ili Sergej Brin. Nekada je san mladih bio da budu glavne zvezde na muzičkim festivalima ili sportskim događajima – sada je sve češće, da naprave nešto u svojoj sobi i prodaju to za milione.

Nisu samo kulturne promene te koje čine život dobrim za tehnološke pronalazače, vlade i potencijalni investitori širom sveta su shvatili da je budućnost u tehnologiji. Nadamo se da će tako biti i u Srbiji.

Ukratko, nije nikad postojalo bolje vreme da se bude digitalni preduzetnik. Međutim, po samoj svojoj prirodi, svet novoosnovanih kompanija je turbulentan i u sledećih nekoliko godina ćemo biti svedoci velikih promena koje će zahvatiti ovu oblast.

Ovde ćemo da navedemo četiri važna trenda koje bi svaki novi preduzetnik trebalo da ima na umu.

Velike kompanije će prihvatiti novoosnovane

Dok su nekada velika preduzeća gledala na inovativne, novoosnovane firme samo kao na potencijalne mete za preuzimanje, sada je vrlo verovatno da će taj odnos evoluirati. Ovo će se desiti zato što mlade kompanije imaju ono što je preduzećima najpotrebnije – „ometajuću“ inovativnu tehnologiju koja krši stara, već uspostavljena pravila.

Velike kompanije će pokušati da se približe zajednici mladih kompanija kako bi im ona pomogla da razviju dobre usluge koje se uklapaju u digitalno doba. Već vidimo neke inicijative koje se pokreću u ovom pravcu, kao što je Inicijativa otvorene inovacije kompanije Accenture, gde preduzeća mogu da svoje baze klijenata, budžete i operativne ciljeve partnerski sjedine da bi rešili poslovne potrebe.

U redu je ne uspeti

Početnici često ulažu jako puno napora kada je u pitanju njihovo poslovanje – imaju ideju koja će im omogućiti zadovoljavajući prihod.

Ono što je bitno je da, ako digitalni preduzetnici ne ostvare svoju ideju iz prvog puta, nije kraj sveta. Sve dok mogu da ustanu, da nauče iz svojih grešaka i nastave dalje, neuspeh može da bude pokretač za inovacije. Odličan tekst o pristupu inovacijama kroz neuspeh možete pročitati OVDE

Morate raditi drugačije

Dan u tradicionalnoj kancelariji je mrtav. Preduzetnici znaju to i uživaju u ovoj činjenici.

Dakle, nastavićemo da viđamo novoosnovane firme koje žele da se razlikuju izgledom svojih kancelarija, neograničenim godišnjim odmorima i nizom stolova za stoni fudbal ili ping-pong ali će doći i do mnogo važnijih promena.

Svi znamo da se Tech sektor suočava sa velikom krizom u pogledu poznavanja različitih veština digitalnog doba današnjice. Zbog ovoga će doći do novih načina zapošljavanja, veće fleksibilnosti u načinu na koji će poslodavci raditi, pošto će mlade kompanije biti prinuđene da unajme veći broj radnika na nepuno radno vreme, pod ugovorom ili frilensere širom sveta koji bi ispunili zahteve posla.

Tehnologija će nastaviti da biva bolja

Na kraju, dobro je zapamtiti da smo na samom početku ere digitalnog preduzetništva.  Nove tehnologije se stalno lansiraju, što će obezbediti nove mogućnosti za mlade preduzetnike da se uključe – od AI preko VR do IoT i bez sumnje uz još dosta akronima između.  U međuvremenu, unapređenja u Oblaku – posebno Platforma i Infrastruktura kao usluga – čini kreiranje inovacija lakšim nego ikad.[:]